Dekkskift

Nedenfor kan du finne informasjon om hvor dine dekk oppbevares, hvordan du bestiller tid til dekkskift og generell informasjon om vinterdekk.

Dekkskift sesong

Det blir alltid travelt på dekksentrene når sesongen for sommer-/vinterdekkskift nærmer seg. Derfor anbefaler vi alltid at du booker tid til dekkskift i god tid. Ved å booke i god tid sikrer du deg plass først i køen før alt er fullbooket når snøen daler ned.

Hvis dekkene dine oppbevares hos DekkTeam, Dekkmann, Vianor, First Stop, Dekk1 eller DekkPartner skal du bestille tid direkte gjennom dem.

Ta kontakt med NF Fleets tekniske avdeling på +47 67 10 87 40 dersom du har dekkrelaterte spørsmål.

Slitasjeindikator og slitte dekk i forbindelse med dekkskift

En NF Fleet-leasingbil leveres alltid med dekk som har slitasjeindikator. Dekket skal skiftes når indikatoren er plan med hovedmønsteret. Når et nedslit dekk skal skiftes skal du kontakte en av våre samarbeidspartnere. Få et overblikk over våre samarbeidspartnere på My NF Fleet. Husk alltid å medbringe ditt servicekort, dette finner du digitalt i appen.

Oppbevaring og flytting av dekk

My NF Fleet kan du se hvor dine dekk blir oppbevart hvis de oppbevares på et dekkhotell.

Leasingbiler leveres med vinterdekk om vinteren

Hvis du mottar din leasingbil i perioden 1. november og første mandag etter andre påskedag, vil bilen automatisk bli levert med vinterdekk.

I Nordland, Troms og Finnmark kan du kjøre med piggdekk mellom 16. oktober og 1. mai.

Regler for vinterdekk i utlandet

Reglene for anvendelse av piggdekk, vinterdekk og kjetting varierer fra land til land og i noen land er det for eksempel påkrevd å kjøre med vinterdekk i en spesifikk periode. Skal du kjøre til utlandet kan du lese mer om reglene for vinterdekk mm. her. Få en huskeliste og mer informasjon om kjøring i utlandet her