
Skader og glasskader
I NF Fleet har vi vår egen skadeavdeling. Hvis du er forsikret gjennom oss er du sikret en rask og fleksibel skadebehandling. Nedenfor kan du lese mer om hvordan du skal forholde deg hvis skaden skjer.
Hva gjør du hvis skaden har skjedd?
Vi har laget en huskeliste med alle de tingene du skal huske å legge merke til og gjøre når skaden først har skjedd:
- Er det en motpart involvert? Så husk alltid å notere vedkommendes registreringsnummer, navn og kontaktinformasjon
- Ta gjerne bilder av bilenes skader og plassering samt hvor og hvordan de står i forhold til veibanen
- Er det vitner til stede? Innhent gjerne deres navn og kontaktopplysninger
- Hvis bilen ikke kan kjøre videre skal du kontakte Viking på telefon +47 970 02 035 og opplyse om ditt registreringsnummer
- Vi tilbyr også lånebil i forbindelse med skader hvis du benytter et av våre skadesentre. Finn ditt skadesenter på My NF Fleet.
- Ved skader uten motpart er det ikke nødvendig å foreta en skademelding. Kontakt bare et av de skadesentre NF Fleet samarbeider med og få samtidig en gratis lånebil.
- Hvis du har fått en glasskade i Norge eller Europa kan du lese mer nedenfor
- Trenger du hjelp kan du ringe direkte til oss på telefon +47 67 10 87 40
Hva gjør du hvis du har fått en glasskade?
Hvis du har fått en glasskade eller hvis ruten skal skiftes skal du ta affære så fort som mulig. Ta kontakt med en av våre samarbeidspartnere under.
- Riis Bilglass - Tlf:+47 987 09 009
- Hurtigruta Carglass - Tlf: +47 21 62 82 12
- Ryds Bilglass - Tlf: +47 09511
Hvis du har fått en glasskade i Europa, kan du lese mer her.
Jo tidligere glasskaden repareres desto mindre er risikoen for at ruten revner og må skiftes.
Inntil du har en avtale om utbedring av glasskaden er det en god idé å sette et ruteplaster på skaden så den ikke blir forverret av for eksempel fukt.
Hvis du har forsikring gjennom NF Fleet, avregner vi direkte medleverandør og du slipper administrasjonen rundt betalingen. Husk å vis ditt digitale servicekort når du er på verkstedet.
Online skademeldingsskjema og skadehistorikk
Du kan raskt og enkelt fylle ut skademeldingsskjemaer online via Tryg. Du er også velkommen til å ringe oss på +47 67 10 87 40 og anmelde skaden telefonisk.
Din skadehistorikk overføres til nytt forsikringsselskap
Hvis du som medarbeider slutter i virksomheten og ikke lengere skal ha firmabilen, men i stedet en bil i eget navn skal du være oppmerksom på at antallet belastende skader blir opplyst til det nye forsikringsselskapet når de kontakter oss og ønsker informasjon om bonus.